Pistol Smith Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Ik wilde echt een automaat in .40, iets waarmee gejaagd kon worden. Ik heb gemerkt dat de 10 mm mensen een beetje terughoudend zijn om de super 40 te geloven. Ik weet niet zeker waarom dat zo is. Ik heb de super nog niet geschoten, wachtend op een loop voor mijn 1911, maar alle artikelen die ik heb gelezen, laten me alleen maar de super 40 willen. De 10 mm was echter een goede tweede of derde. De 41 mag zag er ook interessant uit, maar de ballistiek van de super won het voor mij.

Ik heb wat laadinformatie over de patroon, ik ga de rest zelf schrijven.
Ik heb 1000 hulzen besteld bij Starline en de dame schatte maart voordat ze het messing weer maken, ze hebben 25.000 bestellingen nodig (ze hadden er momenteel 6.000).
Voorlopig heb ik 2 dozen Double Tap munitie gekocht voor het messing, zal waarschijnlijk nog 1 of 2 meer krijgen in januari (hangt af van het totale aantal bestellingen bij Starline tegen die tijd). Iemand moet binnenkort 15.000 stuks bestellen.
Ik denk dat de 10mm-mensen zich om de een of andere reden "bedreigd" voelen of wat dan ook (gekrenkt ego misschien?) omdat ze niet de enige krachtige 10 zijn. Gewoon dom! Wie geeft er om of er nog een 10 is, het zou me niet schelen als iemand een grotere 10mm uitbrengt dan deze twee, het maakt gewoon niet uit, een andere optie.
Mijn loop van Storm Lake duurde bijna twee weken langer dan zou moeten, omdat ze de verkeerde loop hadden gemaakt. Ik belde ze om hem terug te sturen, ze zouden niet beginnen met de juiste loop totdat ze mijn loop terugkregen, hem dan weer "op de lijst zetten". Dat is SLECHT zaken doen. Toen ik hen op de hoogte bracht van hun fout, hadden ze onmiddellijk met mijn nieuwe moeten beginnen, zodat, toen ze de verkeerde terugkregen, de juiste die dag nog kon worden verzonden, niet weer aan het einde van de lijst geplaatst nadat ze de mijne hadden teruggekregen.

Storm Lake-lopen waren de goedkopere lopen toen ik lang geleden zaken met hen begon te doen... Als ik nu naar hun website kijk, zijn ze misschien wel de duurste... Ik heb al drie jaar of langer geen loop meer van iemand gekocht, dus dat kan ik niet zeggen... De eerste 40 Super-lopen die ik van hen kocht, had ik een HELLOFA TIJD om ze te laten begrijpen dat het Chamber End of Barrel Hood, als je wilt, 45 Deminsions (buiten) moest zijn met een gestarte kamer (45) (kort) van 1/2 inch diep... Raad eens wat ik probeer over te brengen voor degenen onder jullie die nog niet met de 40Super hebben gewerkt, is dat een 40 Super-loop een 45-loop (kapbreedte) aan de buitenkant moet zijn, 40 kaliber boring... Er kunnen 40 Super-lopen zijn met verschillende configuraties, alles wat ik weet is dat toen We begonnen met HOTTRODDIN 1911s We 45 lopen naar 40 hulzen, afgesneden geweerkoper om hulzen te maken.....toegegeven, je kunt de loopkap op 40 kaliber lopen lassen en waarschijnlijk veilig zijn, misschien, ik betwijfel ten zeerste dat er druk buiten de huls komt.

Wild Bill

Ja, de 40-dia is smaller bij de uitsparing van de motorkap dan de 45. Ik neem aan dat ze dat inmiddels weten. Helaas ken ik geen andere loopmaker die een 40 Super loop maakt. Misschien doet een kleinere man dat ergens, maar geen die ik heb gevonden door uitgebreid zoeken. Het lijkt erop dat ik moet wachten tot januari (ik belde vandaag en ze zeiden eind volgende week voordat ze het zelfs afmaken, dus in feite zijn ze er nog niet eens aan begonnen). Als ik een andere optie zou kunnen vinden, zou ik ze zeggen dat ze het moeten opdoeken.

Ik heb Fusion mijn loop laten maken, hij was een inch te lang en past niet in mijn Springfield longslide. Er zal wat speciale aandacht nodig zijn om hem passend te maken. Fusion zei dat ik de bus moest openen, maar ik geloof niet dat dat het zal oplossen, maar alleen de bus zal beschadigen. Ik zal de loop terugsturen om hem in te korten en ofwel het pistool opsturen en hem laten passen of gewoon een van hun semi-customs met die loop laten maken. Ik heb ook 2 maanden geleden 2000 duizend hulzen van Starline besteld. Bob van Fusion is tot nu toe goed om mee samen te werken, hij neemt altijd snel de telefoon op of beantwoordt e-mails.

40Super Data

Ik hoop dat je wat gegevens hebt kunnen vinden, zo ja, neem dan contact met me op, ik zou het erg op prijs stellen om wat gegevens te krijgen.

Ik heb dit per ongeluk in een andere sectie geplaatst....

Iemand goede, veilige laadinformatie voor 40 Super? Er lijkt niet veel informatie te zijn voor 40 super, en wat ik kan vinden van de Triton-info is naar verluidt nogal onhandig.

Ik heb nog steeds de originele laadgegevens waarmee ik begin 1998 werkte. Het messing dat ik gebruikte, was echter anders dan wat er tegenwoordig beschikbaar is. Het spul dat ik had, kwam van Starline in een rechte wandconfiguratie, waarbij de ene partij was voorzien van een kopstempel van 45 Colt en de andere van 45 Win Mag. Beide gebruikten grote primers en moesten voor gebruik door de 40 Super-matrijs worden gehaald.
E-mail me op Rumore@Tromix.com en ik zal u de gegevens toesturen.

Tony Rumore
Tromix

40 Super is mijn favoriete patroon voor de 19 11, alles in overweging genomen....Ik zal geen ladingen afdrukken die ik gebruik, maar ik zal jullie dit vertellen, 180gr. kogels kunnen worden geladen tot 1800 fps, proberen om voorbij 1800 fps te komen, PRIMERS GAAN SNEL NAAR DE HEL......Ik heb gehad dat de primers de firing pin blokkeerden door rond te lekken en in het firing pin gat....de 40 Super kan meedraaien met de 41mag

Bill Caldwell
HĂ© broeder, ik weet dat deze post super oud is. Ik vroeg me af of ik die laadgegevens op de een of andere manier kon krijgen? Ik laad al een tijdje 40 Super, maar niet zo heet lol. Wist niet dat het messing zoveel kon verdragen. Gebruik je Starline? Dank je!!

Tony heeft me onlangs zijn laadgegevens bezorgd. Een dikke shout-out naar hem!
Underwood laadde vroeger een Lehigh 100? (Of misschien 115) grain lading, heeft iemand een startpunt hiervoor? Ik gebruik Power Pistol, nieuw Starline messing en kleine CCI rifle primers voor de zwaardere kogels.
Ik wil geen drukstoot riskeren met het kleinere projectiel...

21 - 34 of 34 Posts